دانلود درس پژوهی ریاضی سوم ضرب اعداد یک رقمی
دانلود درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی
فرمت فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات 30 صفحه
قیمت 2500 تومان
قسمتی از مجموعه
طرح درس
مشخصات کلی :
نام درس : ریاضی موضوع : ضرب اعداد یک رقمی کلاس سوم
مدت : 20 دقیقه تعداد »
هدف کلی :
آشنایی فراگیران با درک و فهم بیشتر مفاهیم و مهارت های ریاضی و بکارگیری این مهارت ها در زندگی روزمره اهداف رفتاری پس ازپایان درس باید بتوانند .
هدف جزئی :
1 ـ حاصل ضرب اعداد یک رقمی را بدانند.
2 ـ جواب تمرین ضرب و مسائل را بدانند.
3 ـ بتواند ضرب کند.
مهارتی ( حیطه شناختی )
1 ـ علامت ضرب را تشخیص دهد .
2 ـ مفهوم ضرب را به صورت ساده بیان کند.
3 ـ عبارت ضرب را از چپ به راست بخواند.
مهارتی ( حیطه روانی حرکتی )
1 ـ کاربرد جدول ضرب را پیدا کنند.
2 ـ روش حفظ کردن جدول ضرب را پیدا کند.
3 ـ توانائی حفظ کردن و بخاطر سپردن ضرب های یک رقمی داشته باشند.
4 ـ بتواند ضرب عدد یک رقمی را بیان کند.
نگرشی ( حیطه عاطفی )
1 ـ علاقه به یادگیری ضرب و کاربرد آن در زندگی روزمره داشته باشند.
2 ـ ایجاد علاقه به خاطر سپردن و حفظ کردن جدول ضرب و تهیه جدئول ضرب.
3 ـ با احساس و درک به مفاهیم مورد نظر برسند.
رفتار ورودی:
قبل از شروع از فراگیران انتظار می رود که درس های قبل را خوب یاد گرفته باشند. جواب تمرینات درس های قبل را بدانند و بتوانند تمرینات خواسته شده را جواب بدهند .
ارزشیابی تشخیصی : ( بعد از ایجاد انگیزه قرار می گیرد)
1 ـ از فراگیران خواسته می شود که پاسخ ضرب های زیر را بگویند .
7×3 =6×3 =9×2
2 ـ از فراگیر خواسته می شود تمرینات کتاب را انجام دهد .
3 ـ از دانش آموز خواسته می شود تمرنهای درس قبل را بیان کند .
4 ـ جدول ضرب از چند خانه ی مربع شکل تشکیل شده است ؟
روش انتخابی برای تدریس :
تلفیقی از روش های ( مجسم و نیمه مجسم ، آموزشی مستقیم از طریق هم سالان کاوشگری ـ روش پرس و جو و روش پیش بینی سازمان دهنده ) نمایشی .
وسایل آموزشی :
کتاب ـ جدول ضرب ـ کاغذ ـ تخته سیاه ـ تخته پاک کن ـ گچ ـ گچ رنگی ـ وسایل برای ضرب.
اجرای تدریس :
مراحل آمادگی و ایجاد انگیزه :
با انجام یک بازی به نام ( بازکن و بیاموز ) و گفتگو درباره ی جدول ضرب و اینکه همه دانش آموزان باید آن را یاد بگیرند.
این بازی را دو نفری انجام دهند.
شرح بازی به این صورت است که ابتدا یک مکعب که از قبل ساخته ایم و روی آن عدد 1 تا 6 را نوشته ایم و یا یک عدد تاس منچ یا مارپله آماده می کنیم برای هر نفر یک عدد و یک مقوا که روی آن جدول مسابقه را کشیده ایم از هر گروهی می خواهیم که هر کدام به نوبت 2 بار تاس را بیندازند و عددهایی را که به دست می آورند در جدول که در اختیار دارند نوشته و حاصل ضرب آن را بدست آورند و جدول را کامل کنند و سپس هر دو نفر مجموع حاصل ضرب های خود را محاسبه کنند. کسی که بیشترین مجموع را آورد برنده است . سپس فرد برنده را تشویق می کنیم ، لذا از این طریق هم تمرین و تکرار ضرب های یادگیرفته است و هم آمادگی برای یادگیری درس جدید و سپس گفتگو درباره ضرب که می گویم همه باید آن را یادگیرند و حفظ کنند . خواهم گفت که بعضی ها هستند که توانسته اند جدول ضرب را خوب حفظ کنند و عنوان می کنم که آیا شما می خواهید از یک روش آگاه شوید ؟
پس خود را برای یاد گرفتن درس جدید آماده کنید.