دانلود درس پژوهی خط و زاویه ششم ابتدایی
دانلود درس پژوهی خط و زاویه پایه ششم ابتدایی
فرمت فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات 52 صفحه
قیمت 2500 تومان
قسمتی از مجموعه
تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله
تعلیم و تربیت دانش آموزان رسالتی خطیر و بزرگ است که نظیام آموزشیی کشیور در غالیب کیالس هیای چندپایه تخصصی به انجام این امر می پردازد. به سبب شرایط محیطیی، پیایین بیودن آمیار دانیش آمیوزی، کمبود معلم، فضای آموزشی، وضعیت فیزیکی مدارس، کالس ها، و روش های تدریس تشکیل کالس های با دانش آموزان مختلط وجدید والتالیف بودن کتب ابتیدایی وعیدم آگیاهی اولییاء از روشیهای نیوین تیدریس وهمچنین پایین بودن سطح سواد اولیاءدر کمک نمودن به فرزندانشان یک ضرورت بیه نظیر میی رسید. بیا توجه به این موضوع ،شیوه های اداره ی کالس نوین و متفاوت گروهی را می طلبد به طوری که در شیوه ی گروهی نیز تدریس درس و یا موضوع واحد در یک جلسه درس به کلیه پاییه هیای حاضیر در کیالس درس انجام می گیرد.
جدید و علمی بودن مسئله
با توجه به تغییرات کتب درسی بر اساس سند تحول بنیادین و شیوه های نوین ارائه شیده جهیت میدیریت کالس ، توجه روز افزون بر شیوه ی اداره ی این کالس ها و این موضوع که آموزش مفهوم خط و زاویه ارائه شده است و همچنین بسط احتمالی و گسترش این موضوع درس در کتب تألیفی سال ، مشکالت آموزشیی که همکاران مدارس این پایه داشته اند و اهمیتی که مبحث فوق در پایه های مختلیف تحصییلی و زنیدگی روزمره ی دانش آموزان دارد بر آن شدیم تا طراحی الگوی آموزشی براساس سند ملی و شاگرد محور توانایی دانش آموزان را در این زمینه تقویت و تثبیت نمیاییم و الگیویی نیو و ابتکیاری جهیت اداره ی کیالس ارائیه دهیم.و آموزش خود را با روشهای نوین تدریس واستفاده از فناوریهای جدید همراه نماییم
طرح درس شماره دو روش تدریس: مکاشفه ای ، پرسش وپاسخ
محل تدریس: کالس
اهداف کلی: آشنایی دانش آموزان با انواع زاویه ها
اهداف جزئی:
- دانش آموز نام ونوع زاویه رادرشکل های مختلف بگوید.
- اشکال هندسی را باکمک اطالعاتی که میدهیم رسم کندوشناسایی نماید.
- تفاوتها و شباهت های زاویه ها رادراشکال هندسی ازهم تشخیص دهد.
اهداف رفتاری:
دانش آموزدرکالس درس ودرطی فرایندآموزش وپس از اتمام کارتدریس بتواند انواع زاویه هارانام برده وباذکرنوع آنها واشکال خواسته شده رارسم کند وباکمک زاویه ها اندازه مجموع زاویه های چند ضلعی راپیداکند.
حیطه کالمی:
- نام زاویه های مختلف رابگوید.
- تعریف انواع زاویه هارابیان کند.
حیطه مهارت ذهنی:
اشکال هندسی را باکمک اطالعاتی که میدهیم رسم کند
حیطه شناختی:
ارتباط میان زاویه هارادراشکال هندسی ازطریق مدلسازی دریابد- ارتباط بین زاویه های داخلی وخارجی مثلث راباکمک ابزارها کشف کند
حیطه نگرشی عاطفی:
باعالقه به سخنان معلم گوش دهد،درگروه مشارکت فعال داشته باشد.واکنش مطلوب نسبت به موضوع درس ازخودنشان دهد.
حیطه مهارت حرکتی:
فعالیت های مربوط به زاویه هاراانجام دهد.
انجام فعالیت کالسی )انفرادی گروهی (بارعایت نظم ونوبت
ابزارووسایل:
ماژیک.تخته کالسی.پازل های هندسی ازدانه های برف وکندو .نوارهای مقوایی.قیچی.دکمه جفتی.کتاب ریاضی ششم.
رفتارورودی:
ضمن ورودبه کالس سالم واحوالپرسی با بچه ها وحضوروغیاب کل بچه ها ازدفترکالسی