انواع درس پژوهی

انواع درس پژوهی کلیه مقاطع تحصیلی ویژه معلمان

انواع درس پژوهی

انواع درس پژوهی کلیه مقاطع تحصیلی ویژه معلمان

کلمات کلیدی

دانلود درس پژوهی فرهنگیان

دانلود درس پژوهی ارزان

دانلود درس پژوهی

دانلود درس پژوهی معلمان پایه پنجم

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم

دانلود درس پژوهی علوم سوم دبستان

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی

دانلود درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی

دانلود درس پژوهی هدیه های آسمانی سال دوم

دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی

دانلود درس پژوهی علوم اول ابتدایی

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی

دانلود درس پژوهی بخوانیم سوم

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی سوم

دانلود درس پژوهی علوم پنجم

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی

دانلود درس پژوهی علوم سوم

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم امت اسلامی

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه اول

دانلود درس پژوهی علوم سوم مهره داران

دوم دبستان

دانلود درس پژوهی هدیه های آسمانی دوم دبستان

دانلود درس پژوهی ریاضی پنجم بخش پذیری

دانلود درس پژوهی ریاضی

دانلود درس پژوهی علوم سوم ابتدایی

دانلود درس پژوهی ریاضی پنجم ابتدایی

دانلود درس پژوهی ریاضی اول ابتدایی

دانلود درس پژوهی ریاضی ششم آموزش احتمال تجربی ریاضی

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی پنجم

دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۳۴ ق.ظ

دانلود درس پژوهی ریاضی دوم اعداد زوج و فرد

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی آشنایی دانش آموزان با اعداد زوج و فرد

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 29 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

طرح درس

تدریس  اعداد زوج و فرد

موضوع این درس برای دانش آموزان ملموس می باشد لذا می توان  برای تدریس از روش دریافت مفهوم  کرد.

روش تدریس : تلفیق روش تکنیک روش دریافت مفهوم  با بازی

ابتدا معلم روی تابلوی کلاس جدولی به این شکل طراحی می کند( این خود به نوعی می تواند ایجاد انگیزه هم باشد زیرا کنجکاوی بچه ها را تحریک می کند:  

بلی

خیر

معلم با وسایل قابل دسترس مثل مداد رنگی و.... به بچه ها می گوید : 1 و بعد یک  مداد  به آن ها نشان می دهد و از یکی از دانش آموزان می خواهد بیاید مداد را از معلم بگیرد و بالای کلاس بایستد. معلم از دانش آموزان می پرسد آیا روبه روی این دانش آموز دانش آموز دانش آموز دیگری می بیننند؟ آن ها جواب می دهند؟ نه سپس زیر جدول خیر عدد 1 را می نویسد.

آنگاه معلم می گوید:2  و مداد دیگری بر می دارد و از دانش آموز دیگری می خواهد روبه روی نفر شماره 1 بایستد. از بچه ها می پرسد آیا این دو نفر که عدد 2 را نشان می دهند روبه روی هم هستند؟

 - بله

 معلم  در جدول بلی  می نویسد : 2

باز معلم به دانش آموزان می گوید: 3 و از دانش آموز دیگر می خواهد مداد را در دست بگیرد و به صورت چیزی شبیه صندلی های اتوبوس در ردیف قرار گیرد.

-آیا همه ی این بچه ها روبه روی هم هستند؟

-نه( خیر)

معلم عدد 3 را در جدول خیر می نویسد.معلم می گوید:4 و از دانش آموز دیگر می خواهد به همان شیوه روبه روی دانش آموز قبلی بایستد.

-به نظر شما  عدد 4 را باید در کدام قسمت بنویسم؟

عده ای ازدانش آموزان: درقسمت بلی

معلم باز عدد 5 را اعلام می نماید و ازدانش  آموز دیگری می خواهد بیاید و در جای خودش بایستد.و سوال قبل را تکرار می کند. این بار تعداد پاسخ دهندگان جواب صحیح  بیشتر می شود . معلم این کار را آنقدر ادامه می دهد که همه ی بچه ها مفهوم درس را خود دریافت کنند. سپس نتیجه ی درس توسط دانش آموزان و با تکمیل توضیحات معلم بیان می شود و بقیه مراحل تدریس که ارزشیابی پایانی و ارائه تکلیف است اجرا می شود.

از مزایای این تدریس این است که دانش آموزان خود فعالانه مفهوم را دریافت  می کنند و معلم نقش راهنما دارد. مزیت دیگراین است که چون مرحله ی مجسم این تدریس حالت بازی گونه دارد بچه ها از درس لذت می برند و با رغبت بیشتری در فعالیت یادگیری مشارکت می کنند.

 

جهت دانلود کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی